fredag 3 december 2010

Det ska vara hårda paket till jul

Nästa vecka kommer den – känns nästan som om julafton ligger tidigare i år - från tryckeriet.
Upplagan är enorm. 250 ex. Vi lyckade övertala beställaren att öka upplagan när vi ändå tryckte, de höjde från 200 till 250 ex.
Så snacka om exklusiv utgåva. När leveransen kommer i nästa vecka ska varje ex slås in med vackra sidenband för att överräckas som julgåva av familjens överhuvud till familj, släkt och vänner. Finare julklapp får man leta efter.
Tänk att få en klassiskt trådbunden bok med klotband (linneklädd kartongomslag) med prägling och guldtryck, fyrfärgssvep och gammaldags bokmärkesband på drygt 200 sidor. Som handlar om ditt ursprung. En släktkrönika i ord och bild och med unika illustrationer som levandegör sex generationer tillbaka.
Jag är så spänd på att få hålla den i handen. Vi har jobbat med den sedan tidigt i våras. Linnea och jag. Så roligt, så annorlunda. Det här är ju inget uppdrag som hamnar på en reklambyrå, just därför kunde jag ta det. Tack Birgitta för att du gav mig förtroendet. "Min" tredje bok står snart i referenshyllan. Fast jag känner mig verkligen inte som någon författare.